پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112847
انتقال وجه در پايانه‌هاي فروشگاهي با تأخير دو روزه انجام مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 802

برخي صاحبان سوپرمارکت‌ها و کسبه خرد هم مي‌گويند: هرچند خريد در پايانه‌هاي فروشگاهي با تأخير مواجه نيست ولي واقعيت اين است که پس از انجام عمليات خريد و دريافت رسيدي مبني بر اينکه تراکنش با موفقيت انجام شده است، وقتي به حساب‌هاي بانکي خود مراجعه مي‌کنيم، عملا شاهد عدم‌انتقال وجوه هستيم که اين مسئله مشکلاتي را ايجاد کرده است.

صاحب يک سوپرمارکت در شهر تهران با نشان دادن رسيد انجام موفق تراکنش از دستگاه پايانه فروش خود مي‌گويد: اين رسيد مربوط به روز چهارشنبه گذشته است اما الان که روز جمعه است هنوز پول به حسابم واريز نشده است. او مي‌افزايد: مشکل اينجاست که به جاي انتقال آني پول با تأخير مواجه هستيم و نمي‌دانيم چه زماني اين پول انتقال پيدا مي‌کند.

صاحب يک مغازه لباس فروشي هم نگران از تأخير در انتقال پول مي‌گويد: وقتي خريدار کالايي را مي‌خرد و کارت مي‌کشد، ديگر دسترسي به او نداريم و بايد کسب و کار خود را رها کرده و درصورت عدم‌انتقال وجه به بانک مراجعه کنيم درحالي‌که قبلا مشکلي وجود نداشت و مشخص نيست اين وضعيت تا چه زماني ادامه خواهد داشت.

صندوقدار يکي از رستوران‌ها هم مي‌گويد: کاش قبل از ايجاد محدوديت زماني در انتقال وجوه مسئولان بانک مرکزي اطلاع‌رساني مي‌کردند چرا که بسياري با احتساب انتقال فوري پول، اقدام به کشيدن چک کرده‌اند و مشخص نيست مسئوليت برگشت خوردن احتمالي چک‌ها و زير سؤال رفتن اعتبار کسبه با کيست. او مي‌افزايد:

صاحب رستوران اعلام کرده تا روشن شدن وضعيت انتقال وجوه، خريد و فروش به‌صورت نقدي انجام شود و حتي الامکان از پذيرش کارت بانکي خودداري کنيم درحالي‌که بسياري از مردم بي‌اطلاع از اين وضعيت اقدام به خريد کالا مي‌کنند با اين تلقي که پول آن را با کشيدن کارت بانکي پرداخت مي‌کنند. خبرنگار ما مي‌افزايد: اختلال در وضعيت خريد از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي و تأخير در انتقال وجوه باعث شده تا مردم دچار سرگرداني شوند؛

به‌ويژه اينکه برخي از شهروندان از بروز برخي اختلال‌ها در دستگاه‌هاي خودپرداز شبکه بانکي گله‌مند هستند. اختلال در برخي دستگاه‌هاي خودپرداز در روز پنجشنبه تشديد شده بود به‌نحوي که مشاهدات خبرنگار همشهري نشان مي‌دهد که برخي بانک‌ها بدون توجه به حقوق مشتريان، درگذاشتن اسکناس در دستگاه‌هاي خودپرداز در روزهاي آخر هفته کوتاهي مي‌کنند و حتي انتقال وجه در عصر روز پنجشنبه گذشته در برخي از اين دستگاه‌ها با اختلال همراه بوده است.

يک خانم که از تلاش چندباره براي برداشت وجه از حساب بانکي‌اش کلافه به‌نظر مي‌رسد، مي‌گويد: رفته‌ام براي فرزندم خريد کرده‌ام اما فروشنده مي‌گويد دستگاه کارتخوانش خراب است، آمده‌ام از حساب بانکي‌ام پول بردارم، اما دستگاه خودپرداز اعلام مي‌کند که شبکه مشغول است و وقتي خواستم مبلغي از يکي از حساب‌هاي بانکي‌ام به‌حساب ديگر منتقل کنم، بازهم با مشکل عدم‌انتقال مواجه شدم.

بانک مرکزي: اختلال نداريم

اما بانک مرکزي در واکنش به اين انتقادها که از اواسط هفته گذشته شدت گرفته است اعلام کرد:هيچ‌گونه اختلالي در‌ فرايند انتقال وجه کارت به کارت از طريق پايانه‌هاي مجاز بانکداري الکترونيک رخ نداده و اين کار، مطابق روال سابق صورت مي‌گيرد. براساس اعلام بانک مرکزي، انتقال وجه کارت به کارت از طريق تمامي پايانه‌هاي مجاز شامل خودپردازها، شعب بانک‌ها و اينترنت‌بانک‌ها مطابق روال سابق انجام مي‌گيرد و هيچ‌گونه تأخيري در انتقال وجه مشاهده نشده است و دارندگان کارت‌هاي بانکي مي‌توانند همانند گذشته با مراجعه به پايانه‌هاي فوق، وجه را به‌صورت آني به کارت ديگر منتقل کنند.

بانک مرکزي با اشاره به اينکه اختلالي در تراکنش‌هاي خريد توسط دستگاه‌هاي کارتخوان فروشگاه‌ها وجود ندارد، تصريح کرد: واريز وجه منظور شده به‌حساب بانکي فروشندگان در مقاطع مشخص چند ساعته در هر روز به‌صورت تجمعي صورت مي‌پذيرد.

بانک مرکزي در حالي‌که اختلال در انتقال وجوه از طريق پايانه‌هاي فروشگاهي را رد کرده است اعلام مي‌دارد: تمامي فروشندگان داراي دستگاه کارتخوان مي‌توانند درصورت بروز مشکل با شماره تلفن‌هاي مندرج روي دستگاه کارتخوان خود تماس گرفته و درصورتي که شرکت مربوطه از پاسخگويي مناسب خودداري کرد ، شکايات خود را جهت پيگيري‌هاي بعدي، به شماره پيامگير 29954855بانک مرکزي با ذکر شماره حساب و نام بانک متصل به پايانه اعلام کنند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html